customer support 5Nie ma miesiąca, aby nie dochodziły nas słuchy o zwiększającej się popularności telefonii VoIP na polskim rynku. Rosnące zainteresowanie można postrzegać wielowymiarowo. Z jednej strony rozwój nowoczesnych technologii i trendy płynące z krajów zachodnich wyzwalają naturalne zainteresowanie. Z drugiej zaś pozostaje naturalne zainteresowanie klientów atrakcyjną ofertą krajową. Wszystko to w czasie, gdy tradycyjni operatorzy podnoszą rachunki, a VoIP je obniża! 

Według firmy analitycznej PMR Research, badającej rynki krajów Europy Środkowej i Wschodniej, udział połączeń VoIP w całkowitym czasie połączeń głosowych w sieciach stacjonarnych w Polsce jest coraz większy. Na koniec 2012 r. wynosił 34 proc., czyli był o 5 proc. wyższy niż rok wcześniej i o blisko 10 proc. niż w 2010 r. PMR szacuje, że z telefonii internetowej korzysta ponad 2,5 mln osób, w tym blisko 550 tys. firm.

To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że polski sektor VoIP jest stosunkowo młody i dopiero się rozwija. Cały czas gonimy kraje zachodnie, których udział w rynku firm zajmujących się stricte telefonią IP jest widoczniejszy i dochodzi nawet do kilkudziesięciu procent.

Z pewnością rozwój telefonii IP w naszym kraju jest spowodowany udziałem mikro i małych firm, na których opiera się system gospodarczy Państwa. Jest to grupa najliczniejsza, a tym samym najchętniej poszukująca możliwości optymalizacji kosztów, z zachowaniem pełnej elastyczności i mobilności. Potwierdzają to opinie większości z 550 tys. firm, które zdecydowały się na VoIP. Za zmianą przesądziła m.in. możliwość posiadania numeru stacjonarnego wraz z pakietem usług dodatkowych niezależnie od miejsca, w którym się pracuje. Oczywiście grunt to dobry dostęp do sieci, ale to już raczej w dzisiejszych czasach nie stanowi problemu.

Jak będzie wyglądać przyszłość rynku telefonii w Polsce? Patrząc na kraje, które posiadają większe doświadczenie w tym zakresie, prawdopodobnie pozostanie kilku dużych, liczących się graczy, którzy będą wskazywać kierunek rozwoju całego rynku oraz mniejsi, lokalni operatorzy, którzy postawią na ścisłą współpracę z klientem i kompleksowość świadczonych usług. Jednakże ich prestiż nie sięgnie ponad pozycję regionalną lub branżową.

Oferty oraz interesujących Cię usług dla firm szukaj tutaj.