Nie często mamy możliwość otrzymania czegoś ekstra płacąc mniej niż dotychczas. Taką szansę oferuje nam firma SPIKON wraz z usługą SIP Trunk.

Potencjał SIP Trunku został odkryty kilka lat temu na zachodzie, gdzie duże korporacje dostrzegły jak duże pieniądze będą w stanie zaoszczędzić w skali kolejnych lat wykorzystując technologię VoIP.
Niezaprzeczalną zaletą przeniesienia ruchu telekomunikacyjnego na technologię IP jest możliwość wykonywania darmowych połączeń pomiędzy siedzibami firmy znajdującymi się nawet poza granicami kraju. Jedynym warunkiem jest posiadanie dostępu do szerokopasmowego łącza internetowego.

SIP Trunk umożliwia podłączenie centrali IPBX klienta bezpośrednio do infrastruktury VoIP omijając tym samym kosztowne połączenia PSTN. Zyskujemy w ten sposób możliwość realizowania połączeń z większej puli numerów miejskich oraz dowolną identyfikację połączenia wychodzącego (z przydzielonego zakresu). Unikatowość rozwiązania oferowanego przez SPIKON to przede wszystkim usługa dopasowania numeru do strefy numeracyjnej klienta.

Zyskujemy możliwość prezentacji połączenia wychodzącego w aż trzech konfiguracjach:

  • Prezentacja manualna
  • System telekomunikacyjny wykonujący połączenia za pośrednictwem traktu SIP SPIKON może nadpisać prezentowany numer dowolnym numerem z puli. W celu nadpisania numeru telefonu, wystarczy do nagłówka pakietu SIP dodać parametr CALLERID=[numer telefonu z puli].

  • Prezentacja losowa
  • Realizując połączenie wychodzące poprzez trakt SIP w platformie SPIKON losowany jest numer z wcześniej zdefiniowanej puli i tym numerem prezentowane jest połączenie wychodzące. W ten sposób dotarcie do klienta staje się nieprawdopodobnie bardziej skuteczne.

  • Prezentacja dopasowana
  • Platforma SPIKON dopasuje numer telefonu z puli do numeru wydzwanianego, tak aby pochodził z tej samej strefy numeracyjnej. W przypadku braku numeru telefonu w danej strefie, numer zostanie wylosowany z puli.

Dodatkowo zyskujemy możliwość skorzystania z oferowanych przez SPIKON usług, takich jak:
Nagrywanie połączeń, Monitoring, Raporty, Menu IVR, Kolejki oczekujących, Call Center, Poczta głosowa.

Konfiguracja SIP Trunku zamyka się na wypełnieniu zaledwie kilku pól urządzenia, które chcemy przenieść na ruch telefonii internetowej. Natomiast samo dodatnie SIP Trunku w panelu konfiguracyjnym Spikonu to zaledwie kilka kliknięć myszką!

Przykładowa konfiguracja dla centrali opartej na oprogramowaniu Asterisk dostępna jest na naszej stronie internetowej w dziale ‚Pomoc’/’Instrukcje konfiguracji’ – ‚Konfiguracja centrali opartej na oprogramowaniu Asterisk’.

W przypadku problemów z konfiguracją zachęcamy do kontaktu z naszym serwisem.