TelephoneTelefonia VoIP to jedna z najszybciej rozwijających się branż na rynku telekomunikacyjnym. To czym urzekła swoich dotychczasowych odbiorców, oprócz rzecz jasna niskich cen, to mnogość różnorakich usług oferowanych za nieduże pieniądze. Oto absolutne TOP, które możesz wykorzystać w swoim firmowym telefonie.

CLICK2TALK
W końcu ponad 90 proc. małych i średnich firm w Polsce korzysta z internetu. Większość zamówień również dokonywana jest przez internet. W sieci szukamy też danych kontaktowych. Aby usprawnić komunikację zastosować można ciekawe narzędzie „Click2talk”, czyli przycisk na witrynie internetowej firmy, po którego kliknięciu następuje automatyczne połączenie z oddziałem. Klientowi, który wybiera numer, wystarczą słuchawki oraz mikrofon, które i tak wbudowane są fabrycznie w większość komputerów.

MENU IVR
Kiedy dzwonisz do dużej firmy, zazwyczaj jesteś proszony o wybranie odpowiedniego numeru tonowego w celu połączenia z konsultantem lub specjalistą w dziale. Jest to właśnie tak zwane Menu IVR umożliwiające przejście do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza oraz odtworzenie komunikatu głosowego. Menu IVR pozwala skierować rozmówcę do działu, a nawet poinformować dzwoniącego o interesującej go kwestii, a wszystko bez konieczności łączenia z konsultantem.

Application Programming Interface
Producenci telefonów komórkowych już od dłuższego czasu umożliwiają połączenie wielu narzędzi w jednym urządzeniu. Dlaczego więc nie wykorzystać podobnego zastosowania w Twoim stacjonarnym numerze firmowym? Ilość możliwości dla firmowego telefonu (pod warunkiem, że jest to VoIP) będzie tu praktycznie nieograniczona. Na swój interfejs pobierzesz wszystkie potrzebne dane, listy połączeń, nagrania, zestawisz połączenia itp.

SIP TRUNK
Potencjał SIP Trunku został odkryty kilka lat temu w zachodniej Europie. SIP Trunk umożliwia podłączenie centrali IPBX klienta bezpośrednio do infrastruktury VoIP omijając tym samym kosztowne połączenia PSTN. Zyskujemy w ten sposób możliwość realizowania połączeń z większej puli numerów miejskich oraz dowolną identyfikację połączenia wychodzącego (z przydzielonego zakresu).

Nagrywanie połączeń
Jedną z najczęstszych form komunikacji pomiędzy firmą a jej klientem jest rozmowa telefoniczna. Jeżeli zastanawiałeś się kiedyś nad nagrywaniem połączeń do celu poprawy jakości obsługi klienta, do celów szkoleniowych, lub po prostu chciałbyś traktować nagrania jako backup ustaleń z klientami i kontrahentami, VOIP będzie dla Ciebie najlepszym, a zarazem najtańszym rozwiązaniem. Do tego odejdzie Ci problem tworzenia zapowiedzi informujących o nagrywaniu oraz zgłoszenie do GIODO, gdyż fizycznie nagrania przechowywane będą na serwerach dostawcy usługi. Pamiętaj jednak o wcześniejszym zapoznaniu się ze wszelkimi prawnymi aspektami nagrywania rozmów oraz ich późniejszego wykorzystania.

Złoty numer 
Sam numer to za mało. Jeżeli chcesz, aby kontakt do Ciebie był łatwy do zapamiętania warto zaopatrzyć się w złoty numer telefonu. Dzięki prostemu ciągowi liczb odbiorca np. reklamy, natychmiast zapamięta kontakt do danej firmy. Co więcej, będzie go mógł powtórzyć z pamięci kolejnym osobom, co wesprze proces rekomendacyjny przez tzw. pocztę pantoflową.

Telekonferencje
Realizacje projektów na duże odległości to dzisiaj standard. Twój grafik pracuje w Krakowie, Ty jesteś w Warszawie, klient w Londynie, a niezbędne jest wspólne omówienie projektu nowej witryny internetowej? Żaden problem, ale ile można rozmawiać przez wiecznie przerywający Skype. System telekonferencji oparty jest nie tylko o jakość, ale również o bezpieczeństwo i poufność rozmowy. Zazwyczaj rozróżniamy dwa typy konferencji: prywatną oraz publiczną. Do konferencji publicznej dodzwonić się może każdy, kto zna jej numer. Musi jedynie podać kod PIN, jeśli takowy został ustawiony. Prywatna konferencja jest dostępna tylko dla osób zaproszonych poprzez panel zarządzania.

Kolejka oczekujących 
Powiedzmy, że prowadzisz małą firmę dostarczającą rozwiązania dla firm lub jesteś właścicielem sklepu internetowego cieszącego się dużym zainteresowaniem. Zatrudniasz kilka osób na tzw. słuchawkę do obsługi klienta. Co w tym przypadku jest najważniejsze dla Ciebie i Twoich klientów? Będzie to przede wszystkim nieprzerwany kanał komunikacji. W końcu nikt nie lubi czekać godzinami na połączenie albo szukać odpowiedniego numeru spośród kilkudziesięciu kontaktów dostępnych na stronie. Pomoże Ci w tym tzw. kolejka oczekujących. Twój klient będzie miał do wyboru tylko jeden numer, a system odpowiednio zarządzi połączeniami tak, aby jak najbardziej skrócić czas oczekiwania na połączenie. Nie stoi również na przeszkodzie zdefiniowanie własnej strategii wyboru konsultantów.

Przedstawiony zestaw nie jest oczywiście katalogiem zamkniętym. Poziom innowacyjności w branży VoIP jest dość wysoki, stąd warto śledzić nowo wprowadzane rozwiązania i usługi. Wartość rynku oferującego usługi cyfrowej telefonii rośnie w niezwykle szybkim tempie, co może rokować ku uciesze klientów większe nakłady finansowe na wprowadzanie kolejnych nowoczesnych rozwiązań.

Tekst został opracowany przy współpracy z serwisem tech-online.pl