Cz. 1: Kolejkowanie połączeń

Telefonia dla firm oferuje coraz więcej możliwości, które są gwarancją efektywnego prowadzenia biznesu. W usługach dostępnych w ramach wirtualnej centrali telefonicznej w firmie, szczególnym zainteresowaniem cieszy się kolejkowanie połączeń oraz nagrywanie połączeń głosowych. Dlaczego? Ponieważ te dwie usługi w połączeniu umożliwiają  przyrost klientów i bezpieczeństwo.

VoIP dla biznesu a kolejkowanie połączeń

VoIP dla biznesu  zapewnia firmom mnóstwo korzyści. Operatorzy umożliwiają dobór tych usług, które zapewniają efektywne prowadzenie biznesu. Dzięki temu, właściciel firmy płaci tylko za te usługi, które są mu w danym okresie potrzebne i z których korzysta. Kolejkowanie połączeń jest jedną z usług chętnie wybieranych, ponieważ dzięki niej firma nie traci klienta – jeżeli linia jest zajęta, klient słyszy informację o tym, które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia lub, za ile minut pracownik firmy będzie mógł z nim porozmawiać. Klient może  słuchać muzyki oczekując na połączenie.

Jak działa kolejkowanie

Kolejkowanie nie jest skomplikowane, a ma bardzo duży wpływ na to, jak firma postrzegana jest przez klientów. Jak działa ta usługa? Klient dzwoni do firmy, ale nie słyszy dźwięku zajętości, lecz powitanie oraz informację dotyczącą zajmowanego w kolejce miejsca. Oczywiście, treść komunikatu to kwestia indywidualnych ustaleń. Niektórzy życzą sobie, aby klient dostał informację, jak długo będzie oczekiwał na połączenie. Inni rezygnują z tej możliwości i wybierają komunikat, w którym klient proszony jest o cierpliwość, a czas oczekiwania umila muzyka. W tym czasie połączenie jest przekierowywane do odpowiednich osób, albo oczekuje w kolejce, jeżeli wszyscy pracownicy upoważnieni do rozmów z klientami są zajęci.

Korzyści wynikające z kolejkowania połączeń – VoIP dla firm gwarancją efektywnego prowadzenia biznesu!

Kolejkowanie połączeń, dostępne w ramach wirtualnej centrali VoIP dla firm, zapewnia szereg korzyści zarówno na poziomie sprzedaży, jak i na poziomie wizerunkowym. Poniżej kilka przykładów.

Po pierwsze, kolejkowanie połączeń zapewnia więcej odebranych połączeń. Każdy właściciel firmy chce, aby kontakt z jego firmą był prosty. Dzięki temu, zdobywa on nowych klientów. Nawet, jeżeli na 20 odebranych telefonów, tylko jeden z potencjalnych klientów zdecyduje się na skorzystanie z oferty, stanowi to sukces sprzedażowy. Aby jednak chociaż ten jeden klient mógł kupić produkt lub usługę, musi mieć możliwość dodzwonienia się do firmy. Zmotywowany klient, który usłyszy w słuchawce sygnał zajętości, spróbuje zadzwonić jeszcze raz. Ale, gdy następnym razem usłyszy taki dźwięk, czy zdecyduje się zatelefonować jeszcze raz? To mało prawdopodobne. Dlatego kolejkowanie zatrzymuje dzwoniących klientów na linii i pozwala na odebranie znacznie większej liczby dzwoniących.

Po drugie, zwiększenie sprzedaży. Możliwość odbierania większej liczby telefonów, zawsze stwarza większe możliwości sprzedaży. Dzięki temu, firma, w której korzysta się z kolejkowania połączeń, może liczyć na znacznie większe przychody.

Po trzecie, pewność, że klient zrozumie sytuacje. Klienci zazwyczaj są wyrozumiali. Jeżeli telefon nie jest odbierany lub kiedy klient wciąż słyszy numer zajętości – irytuje się. Jednak, jeżeli zostanie on poinformowany, że  oczekuje w kolejce do połączenia, irytacja się zmniejsza.

Po czwarte, zyskasz w oczach klienta. Dlaczego klient miałby pomyśleć dobrze o firmie, kiedy słyszy w słuchawce telefonu, że przed nim jeszcze 4 minuty oczekiwania, lub że jest np. 5 w kolejce do rozmowy z konsultantem? Ponieważ ma poczucie, że zadzwonił do firmy, którą interesuje się wielu klientów. Ma więc poczucie przynależności do grupy, a to podnosi nie tylko jego samoocenę, ale wpływa także na pozytywne spostrzeganie firmy.

Zapraszamy do drugiej części artykułu, w której przybliżymy kolejne z przydatnych usług telefonii dla firm – nagrywanie połączeń.